#Human Rights
Target:
تا آزادی امیر محسن محمدی
Region:
Iran
Website:
helpamirmohsen.blogfa.com

امیر محسن محمدی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر در روز 25 خرداد ماه  در پی احضار به ستاد خبری وزارت اطلاعات اصفهان بازداشت و به زندان دستگرد انتقال یافت . در مراحل اولیه  اتهام مطرح گردیده توسط بازجو های وزارت اطلاعات " تحریک برای آشوب" بوده است .  اوبه دلایل شخصی هیچ فعالیت انتخاباتی نداشت و در هیچ ستادی عضو نبود و از مدت‌ها قبل از دستگیری در میبد، محل تحصیل‌اش بود و به هیچ وجه به اصفهان نیامده بود. این در حالی است که اتهام اولیه‌اش در زمان دستگیری " تحریک برای آشوب " عنوان شده است. و  وی از چندین روز قبل از احضار در میبد محل تحصیلش بوده است و در اصفهان حضور نداشته است.

امیر محسن محمدی فعال حقوق بشر و روزنامه نگار در چندین نشریه از جمله شرق وهمشهری و ... مطالبی می نوشت و حدود دو سال دبیر سرویس فرهنگ و ادب هفته نامه‌ی صدا بود. وی به علت فعالیت‌های روزنامه نگاری‌اش، مهر ماه سال گذشته بازداشت شد. اتهامات او در آن زمان عناوینی از قبیل همکاری با گروه‌های اپوزیسیون، نشر اکاذیب در نشریات متعدد سراسری، نشر اکاذیب علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در وبلاگ‌ها و سایت‌های متعدد، توهین به رهبری، اقدام علیه امنیت ملی به نام سازمان دیده‌بان حقوق بشر و ... بود. او بعد از 12 روز به قید وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شد.

امیر محسن محمدی در حال حاضر نزدیک به 38 روز را در سلول انفرادی بسر برده  و  از هواخوری محروم بوده است و توسط بازجو ها مورد ضرب و شتم  قرار گرفته است و از مرگ علیرضا داوودی فعال دانشجویی و حقوق بشر که هفته پیش رخ داد و از دوستان نزدیک امیر محسن محمدی بود به منظور در فشار قرار دادن  وی سو استفاده کره اند   و همه این ها از مصادیق شکنجه اند.

و این در حالی است که دادستان شهر اصفهان نزدیک به 2 هفته است که در مرخصی بسر میبرد و دفتر وی تعطیل است و دفتردار وی از زمان بازگشت او ابراز بی اطلاعی می کند و این مسئله روند پرونده را متوقف کرده است و او و خانواده اش در بلا تکلیفی بسر می برند.

در ملاقاتی که اخیرا خانواده اش با او داشته اند  وی اتهام جدیدش را همکاری با سازمان دیده بان حقوق بشر  و ارسال گزارش  به دیده بان حقوق بشر اعلام کرده است

امیر محسن محمدی از بیماری کلیه و میگرن حاد رنج میبرد و در شرایط جسمی و روحی بغرنجی قرار دارد

لطفا برای آزادی امیر محسن امضا کنید :


امیر محسن محمدی در شرایط بحرانی است
برای آزادی او امضا کنید

GoPetition respects your privacy.

The امیر محسن محمدی را آزاد کنید petition to تا آزادی امیر محسن محمدی was written by sos and is in the category Human Rights at GoPetition.