#Human Rights
Target:
Iran
Region:
Iran

Stop execution of Kurds in Iran.


دبیر کل محترم سازمان ملل متحد‎

عالی جناب‎ در سحرگاه یازدهم نوامبر 2009 رژیم جمهوری اسلامی ایران، یک جوان فعال سیاسی کُرد به نام "احسان فتاحیان" را بدون اطلاع خانواده و ملاقات با فرزندشان اعدام کرد. این جوان در دادگاه بدوی به ده سال زندان محکوم شده بود. او از این حکم تقاضای تجدید نظر کرده بود. معلوم نیست چگونه و در کدام دادگاه مجازات ده سال زندان به اعدام تبدیل گردیده ، چون وکیل او رسما اعلام کرده است، که از محتوای پرونده ی موکلش اطلاعی نداشته است‎ است، یعنی محتوای پرونده اتهامی در دسترس وکیل هم نبوده است! این اعدام در شرایطی انجام شد، که بسیاری از سازمان‎ها و نهادهای دفاع از حقوق بشر با تهیه‎ی طومارهایی رژیم ایران را از انجام این عمل بر حذر داشته بودند.

عالی‎جناب؛ از آنجا که برابر اصول مسلم قضایی که در میثاق‎های مربوط به حقوق افراد مصوبه‎ی سازمان ملل تایید و تصریح گردیده است، هر انسان حق دارد که در دادگاه علنی و قانونی و بی‎طرف با کمک وکیل مدافع از خود دفاع کند. عدم رعایت این اصول مسلم و حقوق بدیهی افراد در صحنه‎ سازی‎های مضحک به نام دادگاه انقلاب و صدور حکم اعدام و اجرای آن از مصادیق آشکار جنایت بر علیه بشریت است.

به استحضار جناب‎عالی می‎رسانیم که هم اکنون دوازده نفر ديگر دانشجو، روزنامه‎نگارو روشنفکر کُردبه نامهای 1- شیرکو معارفی 2- حبیب لطیفی3- زینب جلالیان4- رمضان احمد5- فرهاد چالش6- رستم ارکیا 7 - فصیح یاسمنی 8-رشید آخکندی 9- علی حیدریان 10- فرهاد وکیلی 11-حسین خضری 12- فرزاد کمانگر در زندان‎های کردستان و ايران محکوم به اعدام شده‎اند و رژیم برای ایجاد جو ارعاب و خفقان قصد دارد، یکایک آنان را به همین کیفیت یعنی بدون رعایت اصول مسلم قضایی و با نقض میثاق‎های حقوق بشراعدام کند.

ما امضاکنندگان این نامه بدین وسیله آن جناب را در جریان این حقایق قرار می‎دهیم و انتظار داریم جنابعالی در مقام ایفای وظیفه قانونی و انسانی خود سریعا اقدام نموده و مقامات جمهوری اسلامی را از تکرار این جنایات ضد بشری بر حذر دارید و به علاوه ترتیبی داده شود، که این جنایات ضد بشری بدون کیفر نماند.

15 /Nov /2009

امضاکنندگان:
جمعيت کردهاي مقيم فرانسه ؛ سازمان حقوق بشر کردستان در اروپا k m m k ؛

عبدالله پشیو؛ عزیز ماملي ؛ دکتر سهیلا قادری ؛يوسف اردلان؛ انور سلطا نی ؛ عنایت مودتی ؛دکترحسين خلیقی ؛خلیل حواري نسب؛ دکتر جمال نه به ز ؛ کریم دانشیار؛ دکتر طاهر حکمت ؛ سیروان کاوسی؛ مولود سواره ؛ دکتر فرشته پور قباد ؛ سيا مند موعینی ؛ هاشم کريمی ؛ شهلا دباغي ؛ علي کریمي ؛ حسن شافعی ؛ بروسکه ابراهیم ؛ دکتر سعيد شمس ؛ عطیه معمارپور ؛ هوشنگ ختمی ؛نجم الدين غلامی؛ دکتر محمد رحیمي؛ تارا جاف ؛ ابراهیم فرشی ؛ حشمت فرح نوش ؛گلی قبادي ؛دکتر خالد تیکان ؛ عبدلعلی سنجابی و

GoPetition respects your privacy.

The درخواست از دبیر کل سازمان ملل متحد برای لغو اجرای حکم اعدام جوانان کرد petition to Iran was written by Aram and is in the category Human Rights at GoPetition.