#Politics
Target:
اپوزیسیون
Region:
Iran

اینبار سخنی با اپوزیسیون

احزاب، سازمانها، گروه های سیاسی ،شخصیتها و همه داعیه داران آزادی ایران
با درود و احترام

بیان آنچه كه از عمر حكومت توتاليتر و مستبد جمهوري اسلامي ميگذرد به غیر از رفتار خشونت آمیز، زور و ارعاب، دزدی ، چپاول مملکت، اعدام ، نابودی منابع طبیعی و محیط زیست ، فقر و فلاکت چیزی نبوده است و این موارد بر هیچ یک از مردم ایران پوشیده نمانده.
هرگاه مردم فرصتی بدست آوردند با حضور خود در تجمعات و اعتراضات و مبارزات مدنی مانند تحریم انتخابات و یا حضور در انتخابات برای نه به جناح اقتدارگرا وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و در این راه هزینه بسیار پرداخت کردند برای نمونه میتوان به حوادث آبان سال 98 اشاره کرد که صدها تن از جوانان و هموطنان عزیزمان توسط همین حاکمیت از بین رفتند.
متاسفانه رژیم تمام راه های گفتگوی مسالمت آمیز را بسته و جز رفتار خشونت آمیز با مردم روش دیگری به کار نگرفت. به خاطر همین مهم مردم ایران از حکومت جمهوری اسلامی گذر کرد.
اما مخاطب اصلی ما اینبار نه حاکمیت بلکه اپوزیسیون است. آنچه ما شاهد هستیم از اپوزیسیون سیاست انفعال و سکوت است در صورتی که ماهیت تمام احزاب اپوزیسیون در دنیا کنشگر بودن است ، متاسفانه اپوزیسیون ما سیاست واکنشگرا بودن را اتخاذ کرده و فقط دلخوش به اعلام مواضع در خصوص مسائل روز است دریغ از یک حرکت عملگرایانه .

در این مدت زمانی که از عمر حاکمیت ولایت مطلقه می گذرد اپوزیسیون ایران کارنامه خوبی ندارد ، بجای تمرکز و اتحاد برای مبارزه بر علیه حاکمیت شاهد انشعابات و بد رفتاریها و بد اخلاقیها در بین خود بوده است. افراد و شخصیتها هم دیگری را برنتابیده و از هیچ رفتاری برای به اصطلاح رسوا کردن شخصیتهای دیگر کم نذاشته اند.در این بین هم افرادی سودجو وارد عرصه شده و گویا شغلشان و درآمدشان اپوزیسیون بودن است و منافعشان بر پایه ماندن همین حاکمیت است و از دیگر سو هستند کسانی که به واسطه از دست دادن فرزندان و یا اقوام نزديک خود یک شبه اپوزیسیون شدن و فقط بخاطر منافع شخصی ورود کرده و در این میان به غیر از تفرقه و بد اخلاقی چیزی به یادگار نگذاشته اند.
ما امضاء کنندگان این بیانیه مفتون هیچ یک از احزاب، شخصیتها و نحله های سیاسی در دهه های اوایل انقلاب و حال حاضر نیستیم و خوب میدانیم هیچ یک از احزاب و سازمانهای سیاسی و شخصیتهای مبارز به تنهایی نمی توانند جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران را رهبری کنند از این رو ما به عنوان مردمانی که دلسوز وطن و آینده خود و فرزندانمان هستیم از تمام احزاب و شخصیتهای اپوزیسیون می خواهیم دست از منافع شخصی و حزبی خود بردارند و در نزدیکترین زمان ممکن حول مشترکاتی که در زیر آورده شده ائتلاف کرده و یکصدا باحمایت مردم عزیزمان دوران گذار از جمهوری اسلامی را آغاز کنیم و با این کار مردمی بودن و صداقت خود را برای گذار از جمهوری اسلامی به اثبات برسانند:

۱-پذیرش اعلامیه جهانی حقوق بشر و الحاقیه های آن بعنوان مبنای قانون اساسی و دموکراسی
۲-جدایی دین از حکومت و پذیرش سکولاریزم
۳-برابری جنسیتی، مذهبی و عقیدتی و نژادی و نفی هر نوع تبعیض
۴-دفاع از تمامیت ارضی
۵-پذیرش آرای عمومی به عنوان تنها مرجع مشروعیت بخشی به کلیه نهاد های حکومتی و انتخابی بودن، دوره ای بودن و پاسخگو بودن همه نهاد ها و مسئولیت ها.
۶-مخالفت نهادی و بنیادین با اعدام، شکنجه، خشونت ، سانسور و تفتیش عقیده.
۷-آزادی بیان، اجتماعات، سندیکا و اتحادیه ها،احزاب و سازمان ها و آزادی کامل انتخابات و به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت.

GoPetition respects your privacy.

The درخواست برای ائتلاف petition to اپوزیسیون was written by Reza Mobayen and is in the category Politics at GoPetition.