#execution
Target:
https://www.facebook.com/executioniniran
Region:
Iran


یک متهم قاچاق مواد مخدر که به اعدام محکوم شده بود، یک روز پس از اجرای حکم در زندان بجنورد و تحویل جسد به پزشکی‌قانونی، در سردخانه پزشکی‌قانونی زنده و به بیمارستان منتقل شد.
به‌گزارش جام جم، این مرد ۳۷ ساله که به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو شیشه سه سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده بود، در لحظه اعدام ۱۲ دقیقه بالای دار ماند و با پایین آوردن وی از طناب دار، پزشک مستقر در محل مرگ او را تأیید کرد و با صورتجلسه ای که به امضای او، قاضی اجرای احکام و مسئولان زندان رسید، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا صبح روز بعد تحویل بستگانش شود. صبح روز بعد یکی از کارگران سردخانه پزشکی قانونی متوجه می‌شود که وی هنوز نفس می‌کشد.
“علیرضا م” مردی که نام کامل او فاش نشده، پس از بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان و بهبود حال عمومی‌اش، تحت نظر مأموران قرار دارد.
محمد عرفان، قاضی دیوان عدالت اداری در این‌باره گفت: “حکم صادر شده از سوی دادگاه انقلاب، حکم مرگ بوده و اصالت رأی مشخص است و در چنین مواردی حکم بار دیگر با بهبود مرد محکوم، اجرا خواهد شد.”


هر ساله دهها نفر در ایران٬ به دلیل حمل یا نگهداری مواد مخدر به مرگ محکوم می‌شوند بسیاری از آنها تنها بازیچه باندهای مافیایی مواد مخدری هستند که دست در دست دولتها ترانزیت مواد مخدر را در سرتاسر جهان سامان می‌دهند. آخرین نمونه این افراد علیرضا است که ۱۲ دقیقه بر بالای طناب دار تاب آورده و از مرگ رهیده است و اینک دوباره دادستان در پی ستاندن جانش است. ما ضمن پشتیبانی از راههای علمی و غیر خشونت آمیز مقابله با گسترش مواد مخدر٬ از دولت ایران می‌خواهیم به اعدام متهمین مواد مخدر پایان دهد و حکم اعدام علیرضا را متوقف کند

GoPetition respects your privacy.

The نه به اعدام دوباره علیرضا petition to https://www.facebook.com/executioniniran was written by مبارزه با اعدام در ایران and is in the category Human Rights at GoPetition.

Petition Tags

execution اعدام