#Human Rights
Target:
migrationsverket / riksdagen
Region:
Sweden
Website:
www.misstroossinte.com


فراخوان حمایت و پشتیبانی نهادها ، سازمانها ، احزاب ، گروهها و افراد سیاسی و اجتماعی از پناهجویان ایرانی که پس از 60 روز تحصن اعتراضی به سیاستهای سختگیرانه و غیر انسانی اداره مهاجرت سوئد و چشم پوشی و نادیده گرفتن دیکتاتوری ، سرکوب و خفقان در جمهوری اسلامی ، و عدم پاسخ از سوی نهاد های مسئول در مرکز شهر گوتنبرگ تجمع و دست به اعتصاب غذا می زنند و این اقدام را تا حصول نتیجه برای احقاق حقوق انسانی خود که همانا حق ادامه زندگی در امنیت می باشد ، ادامه خواهند داد.
نامه های حمایتی خود را به ایملهای زیر ارسال کنید /اداره مهاجرت و پارلمان سوئد

migrationsverket@migrationsverket.se

riksdagsinformation@riksdagen.se


از تحصن و اعتصاب غذای پناهجویان ایرانی در گوتنبرگ سوئد حمایت کنید
انسانهای آزاده !

تعداد 65 نفر از پناهجویان ایرانی که پس از 60 روز تحصن اعتراضی به سیاستهای سختگیرانه و غیر انسانی اداره مهاجرت سوئد و چشم پوشی و نادیده گرفتن دیکتاتوری ، سرکوب و خفقان موجود از سوی نظام جمهوری اسلامی درکلیسایی در شهر گوتنبرگ ، پاسخی از سوی نهاد های مسئول در قبال خواسته خود دریافت نکردند ، اعلام کرده اند که با خروج از محل تحصن در کلیسا و برپایی چادر در مرکز این شهر دست به اعتصاب غذای تر خواهند زد و این اقدام را تا حصول نتیجه برای احقاق حقوق انسانی خود که همانا حق ادامه زندگی در امنیت می باشد ، ادامه خواهند داد .

این دسته از پناهجویان کسانی هستند به یکی از دلایل مرتبط با کنوانسیون ژنو از جهنم جمهوری اسلامی فراری شده ولی دلایل و مستندات انان از سوی اداره مهاجرت سوئد نادیده گرفته شده و سو ظن غیر منطقی مسئولان اداره مهاجرت سالهاست انان را دچار بلاتکلیفی و انتظار کشنده کرده است .
در بین ما پناهجویانی حضور دارند که طی 12 سال بارها از سوی اداره مهاجرت پاسخ نه! گرفته اما به دلیل عدم وجود امنیت جانی قادر به برگشت به ایران نبوده و در سخت ترین و غیر انسانی ترین شرایط زندگی در سوئد باقی مانده اند و به هیچ عنوان حاضر به بازگشت به ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی نیستیم، حتی اگر به قیمت جان آنها تمام شود .
این اعتراض از 2 مای با اعتصاب غذای تعدادی از این 65 نفر آغاز و در صورت عدم پاسخ مناسب از سوی اداره مهاجرت همه روزه بر تعداد افراد آن اضافه خواهد شد.
پناهجویان معترض در گوتنبرگ از همه نهادها ، سازمانها ، احزاب ، گروهها ، فعالین سیاسی و اجتماعی می خواهند تا با ارسال نامه حمایتی و اعتراضی به ایمیلهای اداره مهاجرت و پارلمان سوئد (که در زیر آمده )و همچنین از رسانه های فارسی زبان نیز می خواهند تا با اطلاع رسانی و انتشار این خبر آنان را در رسیدن به حقوق انسانی خود یاری دهند.
این پناهجویان بیانیه ای را برای آغاز دور جدید اعتراض و اعتصاب غذای خود صادر کرده اند که به شرح زیر است :

سالها سکوت کردیم و غم دل‌ را غصه بر جان ساختیم. چشمها به دور دستها و آرزوها همیشه بر با د.مردمان سرزمینمان زیر تیغ جلادان و ما درتکاپوی فریاد آزادی و آزادگی.سالها میآمد و هرچه میگفتیم که گرفتند و کشتند و حتی جنازه‌ها را ‌بردند، تنها نگاهی‌ سرد از پشت عینک‌های ته استکانی شان به ما می‌‌انداختند و سکوتی به علامت تعجب!!
انگار چون همیشه بر ما باور نداشتند. تا سال یک هزار سیصد و هشتاد وهشت. انتخاباتی بود در وطن ، و ما بیش از ده سال بود که گفته بودیم، اما آنجا بود که غارت کردن افکار مردمانمان را دیدند و دیکتاتوری را با دیکتاتور لمس کردند. باز هم آرامش و طمأنینه، میدیدند و سکوت را بهترین راه یافتند. راهروهای ادارهٔ مهاجرت پر شده بود از بوی تلخ واژه‌های نه!نه!نه!غریبه نمی‌خواهیم.

خود به حرکت آمدیم مردان آهنین دهه 60 و 70 را به کمک طلبیدیم، شصت روز به اعتصاب و اعتراض نشستیم.اعتصابی با آداب خود میزبان ،آرام و متین. چه بسیار یاریها دیدیم و قاصدک‌ها رها کردیم به ادارهٔ مهاجرت قاصدکهایی با صدای آه مظلومانه ی ما.
قاصدک هایی از جنس سیاست، قانون ، طبیب ،عشق و درک سخت بیماریهای سالهای ناباوری و انتظارمان را گفتیم. گفتیم وطنمان به دست غارت گران است.
ما سالهاست هجرت کردیم و در غربتیم حتی مارا راهی‌ به وطن نیست و ما را ایرانی‌ نمی‌دانند. پس تا کی‌‌ ای اهل دمکراسی ؟
اما بازهم هیچ پاسخی نیافتیم ، دیگردرچنته تنها چیزی که برایمان باقی‌ مانده جانیست که آن را به بازی میگیریم هرچه بادا باد.
اسامی پناهجویان :

1- محمود راکی 2- بهیه نادری حکاکیان 3- فاطمه نرگس آهو چشم 4- سید علی فاطمی امره 5- فیروز سلیمان زاده 6- علی حسینی 7- رامین صیادی 8- کریم پور ماه 9- غلامحسین صالحی کولایی 10- فرزانه حدادیان 11- ساسان فرخنده محقق 12- اکبر فرخنده محقق 13- خسرو جدیدی 14 – کتایون خدا دوست 15- احمد بهرامی
16- سعید علیجانی مرزونی 17- مهدی شیخ نجدی 18- مرضیه رسول زاده 19- عباس تکلو بی غش 20- اعظم یوسفی 21- غلامرضا یکه زارع 22- موسی حسنی 23- علی امینی 24- فریبا نیشابوریان 25- محمد بهزادی 26- رضا موذنی 27- ندا نایب الصدری 28- آیدا نجفی 29- منیژه قاسمی 30- شهلا وکیلی تجره 31- آویشن نجفی 32- قمر السادات قائم مقامی 33- لیلا پورعبدل فضل 34- رامین عباسی 35 - فلورت معارفی
36- خدیجه مهابادی 37- رضا طاقت فرسا فرد 38- مهدی طاقت فرسا فرد 39- ایمان جلیلی 40- جمیس اودا تولکی ترگور 41- منیژه گودرزی 42- امید خدادادی 43- مازیار زیتون 44- مریم طاقت فرسا فرد 45- سعید کریمی 46- ناصر کریمی 47- نشمیل فتاحی 48- جواد رحیمی 49- مریم فتاحی 50- بهزاد جوادیان 51- بهرام تورانی 52- یعقوب امیری 53- رژین ایران پرست اسکویی 54- علیرضا شفیع زاده 55- محمد اولاد ربیعی 56- لیلا طاقت فرسا فرد 57- پونه خائف 58- مهرداد کریمی 59- مریم بانیا 60- مهناز مسیری منجی 61- صمد اسکندری 62- نصیر لازم پور 63- محمد محمدی 64- بابک قنبری کندری 65- رسول شادمن

آغاز اعتصاب غذای پناهندگان ایرانی‌ ،گوتنبرگ سوئد
زمان:از دوم ماه می ‌2011 میدان گوستاف آدولف چادر پناهندگان ایرانی‌
تلفنهای تماس با ستاد خبری کمیته پناهجویان متحصن و معترض
مهدی شیخ نجدی: 0046762179679
بهزاد جوادیان : 0046737551075

ایمیلهای مربوط به پارلمان و اداره مهاجرت سوئد برای حمایت و نامه نگاری

migrationsverket@migrationsverket.se

riksdagsinformation@riksdagen.se

GoPetition respects your privacy.

The پتیشن حمایت از تحصن و اعتصاب غذای پناهجویان ایرانی در گوتنبرگ/ سوئد petition to migrationsverket / riksdagen was written by misstro oss inte! and is in the category Human Rights at GoPetition.